29-01-2015 07:40

Årsregnskab for SEB i Danmark

Fremgang i den underliggende forretning giver næstbedste resultat i SEB Danmarks historie. I 2014 opnåede SEB i Danmark et resultat på 1.402 mio. DKK, hvilket er en nedgang på 7 procent i sammenligning med rekordresultatet fra året før. (1.502 mio. DKK).

I en kommentar udtaler landechef Peter Høltermand:

"SEB i Danmark har i 2014 haft fremgang i den underliggende forretning i samtlige af vores divisioner. En enkeltstående kredittabshensættelse på et erhvervsengagement påvirker resultatet, men på positivsiden kan vi glæde os over et øget forretningsomfang med eksisterende virksomhedskunder såvel som samarbejde med nye. Både vores kortforretning og SEB Pension fortsætter med at klare sig godt i et konkurrencepræget marked, vi udvider med nye forvaltningsmandater og ser god aktivitet inden for Corporate and Investment Banking".

I 2014 fik SEB i Danmark for første gang nogensinde en førsteplads i den årlige Corporate Banking-undersøgelse af analysehuset Prospera, hvor Danmarks største virksomheder evaluerer deres bankforbindelser. I den tilsvarende undersøgelse blandt de institutionelle kunder, Prospera Institutionel Banking, indtog SEB i Danmark en andenplads, og for femte gang i træk kårede Aalund SEB Pension til at have branchens mest tilfredse firmakunder.

"Vores kunders positive feedback i både Prospera og Aalund vidner om, at SEB's satsning på virksomhedsmarkedet har båret frugt, og at vi sideløbende hermed også har formået at udvikle relationen til øvrige kundegrupper. Vi er glade for de positive tilkendegivelser og vil arbejde videre med at indfri vores kunders forventninger til samarbejdet", udtaler Peter Høltermand.

For yderligere information kontakt venligst

Ricco Madsen
Head of HR & Communications, SEB i Denmark
+45 33 28 10 21
+45 20 85 88 64
ricco.madsen@seb.dk