Vejledning til administration

Vejledning til dig, der håndterer pensionsaftalen. Jeres pensionsaftale i SEB Pension er naturligvis individuel, og den afhænger af både medarbejdernes og ledelsens ønsker og behov.

Indbetalingsformer

Det beløb, virksomheden overfører til SEB Pension som en del af pensionsaftalen, hedder pensionsbidraget.

Læs mere om indbetalingsformer

Ny medarbejder

Når du skal melde en ny medarbejder ind i den pensionsaftale, din virksomhed har med SEB Pension, følger du blot punkterne her på siden trin for trin.

Læs mere om ny medarbejder

Ændring af pensionsbidrag

Pensionsbidraget bør altid passe til den enkelte medarbejders løn og ansættelsesforhold.

Læs mere om ændring af pensionsbidrag

Fratrædelse

Vælger en medarbejder at fratræde sit job, skal der tages stilling til, hvordan pensionsaftalen skal fortsætte.

Læs mere om fratrædelse

Udstationering af medarbejder

Har du medarbejdere i udlandet, eller medarbejdere der vender tilbage til Danmark, så kontakt SEB Pension.

Læs mere om udstationering af medarbejder

Orlov

Der er to former for orlov, som har betydning for håndteringen af pensionsaftalen.

Læs mere om orlov