Gå til søgefunktion Gå til indhold

Din browser er forældet. For en bedre og mere sikker brugeroplevelse anbefaler vi, at du benytter en anden browser.

Øgede kundeaktiviteter bag solidt resultat for SEB i Danmark

SEB i Danmark opnåede i 2016 et resultat på 1.684 mio. DKK (DKK 1.134 mio.).

Øgede kundeaktiviteter, især inden for Corporate og Investment Banking, samt et stærkt resultat i SEB Pension ligger til grund for et solidt underliggende resultat i SEB Danmark. (SEB Danmarks 2015 resultat var negativt påvirket af ekstraordinære engangsposter).

Landechef Peter Høltermand udtaler: "I 2016 er vi succesfuldt lykkedes med at udbygge relationerne til vore kernekunder blandt Danmarks større virksomheder og institutioner. Dette kan ikke alene aflæses på resultatsiden, men vi kan også glæde os over en fremgang i kundetilfredsheden. Således blev SEB i 2016 rangeret som nr. to i Prosperas kundetilfredshedsundersøgelse for større virksomheder og som nr. tre i Prosperas kundetilfredshedsundersøgelse for finansielle institutioner – placeringer der cementerer SEB's position som en af landets absolut førende erhvervs- og investeringsbanker. Ligeledes kan vi være stolte over, at SEB Pension endnu en gang kommer ud som nr. ét i Aalunds kundetilfredshedsbarometer".

Yderligere information
Ricco Madsen, Head of HR & Communications, Denmark, ricco.madsen@seb.dk, 33 28 10 21