Gå til søgefunktion Gå til indhold

Din browser er forældet. For en bedre og mere sikker brugeroplevelse anbefaler vi, at du benytter en anden browser.

SEB - Danmarks bedste Corporate Bank i ny Prospera Corporate Banking- analyse

SEB har en lang historie i Danmark med tætte relationer til landets store virksomheder, der i en ny Prospera-kundetilfredshedsanalyse vurderer SEB som nummer 1 corporate bank i Danmark.

Evnen til at forstå de behov, virksomhederne har – og levere høj service, strategisk rådgivning, løsninger tilpasset den enkelte virksomhed og ikke mindst støtte dem i den bæredygtige transformation, som de fleste danske virksomheder står over for lige nu.

Sådan lyder et udpluk af de parametre, danske virksomheder vurderer bankerne på i en ny kundetilfredshedsanalyse. Det er analysevirksomheden Kantar Sifo, der i deres årlige Prospera, Corporate Banking analyse, har bedt 62 virksomheder vurdere de danske erhvervsbankers service og kvalitet.

Samlet opnår SEB en fremgang i sin score i analysen. I seks ud af 11 overordnede parametre ligger SEB nummer et – og opnår en samlet placering som nummer et (mod nr.3 i 2020). De tre højest placerede banker ligger dog, som i tidligere år, meget tæt.

Landechef i SEB Danmark, Mark Luscombe udtaler: ”I SEB i Danmark har vi et strategisk fokus på de største virksomheder herhjemme, og vi arbejder stenhårdt på at opfylde vores kunders høje forventninger. Vi er meget ydmyge og glade for, at kunderne kvitterer med at rangere os som nr. 1, med en for undersøgelsen historisk høj score, især med tanke på det stærke felt af dygtige konkurrenter vi er oppe i mod. Den anerkendelse viser, at vores servicemodel overfor de danske virksomheder på tværs af afdelinger og produkter i SEB virker, og det kan hele den danske organisation være stolte over. Vores største motivationsfaktor er imidlertid, at levere gode kundeoplevelser og hele tiden have skarpt fokus på at forbedre os, sikre vores fortsatte relevans og udbygge relationen med kunderne.”

SEB Danmarks landechef henviser til, at den tætte langvarige relation med de danske virksomheder netop har været SEB’s kernefokus i Danmark i snart 25 år. Og sådan er det fortsat i dag.

”Vores stærke relation til kunderne er helt afgørende for, at vi kan levere en service, der matcher eller endnu bedre overgår forventningerne. At vi når helt i front i dette års Prospera-analyse er et udtryk for det tætte samarbejde, vi har med vores kunder og det corporate banking DNA der har været en hjørnesten i SEB siden grundlæggelsen for 165 år siden.”

Bæredygtighed et centralt fokus

Gennem den seneste tid er koblingen af bæredygtighed og finansiering rykket helt frem på agendaen i stort set alle større danske virksomheder

Mark Luscombe fremhæver, hvordan store danske virksomheders fokus på bæredygtighed for alvor er kommet i fokus.

”I dag er det et helt centralt tema i stort set alle større danske virksomheder – ikke mindst i forhold til finansiering. Som en markedsleder inden for sustainable finance er det et af SEB’s absolutte fokusområder at bidrage positivt til omstillingen sammen med kunderne, og vi forventer at dette område vil fylde endnu mere i dialogen med kunderne fremover.”

Analysevirksomheden Kantar Prospera gennemfører årligt tilfredshedsanalysen blandt de største virksomheder i Danmark.

Læs mere om analysen hos Kantar Sifo 

 

For yderligere information

Head of HR & Communications
Ricco Madsen
Mobil: +45 20 85 88 64
Mail: ricco.madsen@seb.dk

Communications Officer
Annette Sand
Mobil: +45 31 16 82 01
Mail: annette.sand@seb.dk