Gå til søgefunktion Gå til indhold

Din browser er forældet. For en bedre og mere sikker brugeroplevelse anbefaler vi, at du benytter en anden browser.

SEB fortsætter fremgangen i analyse af erhvervsbanker

Evnen til at forstå kundens behov – og levere strategisk rådgivning er blandt de parametre, hvor SEB ligger i spidsen blandt erhvervsbankerne i Danmark. Det viser ny kundetilfredshedsanalyse.

SEB er med i front, når danske virksomhedskunder vurderer erhvervsbankernes service og kvalitet. Det viser ny analyse fra Prospera, der igen i går har taget temperaturen på kundetilfredsheden i erhvervsbankerne i Danmark.

Her ligger SEB bl.a. i spidsen, når det gælder evnen til at være serviceminded, at forstå kundens bankbehov og levere strategisk rådgivning.

Samlet opnår SEB en fremgang i sin score i analysen. I fire ud af ti parametre ligger SEB nummer et – og opnår en samlet placering som nummer to, hvilket er på niveau med 2016.

”Vi har igen i år leveret et serviceniveau og en rådgivning, der er med i front blandt erhvervsbankerne i Danmark. Det er afgørende for os, at vi kan fastholde et højt niveau i kundetilfredsheden. Derfor er vi meget tilfredse med, at vi har præsteret en fremgang i kundernes tilfredshed,” siger landechef i SEB Danmark Peter Høltermand.

Analysevirksomheden Prospera gennemfører årligt tilfredshedsanalysen blandt de største danske erhvervskunder i finanssektoren. De rater bankerne på ti parametre – og på den baggrund foretages målingen af tilfredshedsniveauet.

Øget tilfredshed hos de største

Head of Large Corporate Coverage Anders Friis hæfter sig ved, at SEB som den eneste bank har formået at øge tilfredsheden blandt de allerstørste erhvervskunder (Tier 1) i 2017.

”Det er en glædelig udvikling, vi oplever. Hertil kommer, at vi i den samlede rating ligger nummer et i fire ud af ti parametre. Vi er bl.a. helt i front på evnen til at forstå kundernes behov og levere strategisk rådgivning tilpasset til dem,” siger Anders Friis.

Erhvervsbankerne bliver målt på kundetilfredshed på baggrund af ti parametre, hvor SEB er i front på de fire ”understanding banking needs, service minded, strategic advice & customised solutions, senior management attention”.

Læs mere om analysen på Kantarsifo.se.